Bloggabstinens

Ni kanske trodde att jag strejkade igen, men nehej då! Det var mitt konto som "var flaggat för flytt". Jag vetefan vad det betyder, men nu kan jag blogga igen.

Saker ni har missat: bröllopsdag, 3-årskalas, ångans dag (eftersom jag inte tänker blogga om det får ni inte veta vad det är, pilutta er!), grillning, havsbad.

Istället tänkte jag ta och blogga om min trädgård. För vet ni? Den Ellen ni kände och älskade (jo, det gjorde ni!) är död. Borta! Istället finns här nu en Bree Van De Kamp som planerar trädgårdar och tårtfyllningar. Min älskade trädgård (förut har jag hatat den, men genom min metamorfos har jag kommit att älska den) är nu äntligen färdigplanerad. Visserligen inte färdigplanterad (gud vad jag är vitsitg!), men klar i tanken. Och det kommer bli så fint så fint.

Och det är när jag sitter i pennan i högsta hugg och gör en skiss över hur trädgården ska se ut som det slår mig: vad fan har hänt? Jag som hatar trädgårdar, jag avskyr plantor. Och här sitter jag och googlar på växtzoner och härdigheter och om det passar i skugga och jag vet inte allt. När blev jag sådan?

Jag känner att jag behöver dricka mig full tills jag typ kräks eller hånglar upp någon (du får alltså hålla dig i närheten P) för att väga upp alla dessa hausfrau-tendenser. Jag menar, bara den senaste veckan har jag:

- Slipat och målat pallar
- Planerat en roshäck
- Bakat två sorters tårtor, båda med avancerade fyllningar
- Planerat trädgården
- Storstädat lägenheten
- Tillfredsställt (nej, nu tänker jag inte skriva min man här, era pervon!) mina inredningslustar genom att sno hem inredningstidningar

Som tur är ska jag se på fotboll i kväll. Det får väga upp lite i alla fall. Och nu mina damer och herrar (jag vet inte om det är några killar som läser bloggen? Ge er till känna i såna fall!) får ni se mitt verk av motstånd (ovanligt snygg direktöversättning va?):

 Noas pippitårta!

Kommentarer
Postat av: lisa

oj oj oj, det var ingen dålig tårta. jag är impad. och lite rädd.

2008-06-10 @ 16:48:26
Postat av: Terryleene

..du..du skrämmer mig...

Och pippitårtan kommer jag drömma mardrömmar av i flera veckor.

Puss och kram!

Postat av: Ulrika

Jag har oxå hamnat i någon form av trädgårdsmani. Har tidigare saknat både intresse o kundskap men nu gör jag precis som dig..pysslar, donar o grejar för allt jag hinner fast att jag inte har en susning om vad jag egentligen gör. Men men..tids nog så lär man sig väl!

Härlig blogg o kul läsning!

Ulrika

2008-06-11 @ 18:29:20
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback