Måla måla bada bada sommar sommar

Gud vad jag är trött på att måla. Ungarnas rum är nästan färdigt första strykningen. Staketet har en tredjedel kvar. Sen är det "nya" soffbordet samt storbarnets säng kvar. Jag är så sjukt trött på att måla! Kan det inte bli höst snart, så att jag inte ser hur fult vi har det hemma ibland? Sommaren lyser upp hemmet och visar alla skavanker och det kliar i mig så jag måste förbättra.

Nåja, förutom målande har vi varit och badat i ramsjön idag. Storbarnet är ju hos mormor och moster, så det var bara lillpluttan med. Herregud, vilken semester! En liten unge, ingen match. Vi hann läsa tidning och äta i lugn och ro.
Sen simmade vi och badade, och lillpluttan också. Hon är så härlig.

En helt ok sommardag. JAg ser fram emot de två sista veckorna av min semester, då ska jag bara slappa. Efter att säng, staket och soffbord har målats. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback