Melodifestivalen! (eller sagan om hur det svenska folket borde tvångsintas på psyk efter att ha röstat på Slemmo Sjögren)

Vi går rakt på sak. Här är juryns omdömen om gårdagens bidrag:

1. E-type och The Poodles.
Tja, vad finns det att säga? Eld, explosioner, pudelfrillor. Jag vet inte om de vill försöka vara coola eller sticka ut, men det som verkligen skulle chockera mer än att spränga hela globen i eldfyrverkerier vore ifall de klippte sig och skaffade jobb. För alltså... sjunga kan de ju inte. Låten. Jag kommer inte ihåg hur den går. Det säger väl allt.

2. Face-84
Sjöng de verkligen "jag vill ha alla mina ex i en bur av hönsnät på vinden"? Alltså... eh... näe, jag vet inte vad jag ska säga.

3. Velvet
Déjà vu. Tja, det säger liksom allt. Vi har redan sett det här.

4. Brandur
Åh, den här låten var ju med i den där filmen! Ni vet, den där med Richard Gere. Eller, Jack Nicholson? Eller var det kanske Hugh Grant? Ni vet den där kärleksfilmen, den här låten var ju med i slutet när det började lösa sig för paret. Ni vet? Eller hur? Eller? Den kanske bara var precis lika intetsägande och slätstruken.

5. Michael Michailoff
Är det inte märkligt att Andreas Johnson ställde upp i år igen med samma låt, men med ändrad frisyr?

6. Amy Diamond
Thank you! Tack att det fanns en vettig tävlande. Lite synd för de andra bara att tjejen som rockade brallorna av dem knappt är byxmyndig själv.

7. Suzzie Tapper
Någonstans precis innan ögonlocken obevekligen föll ner och jag föll in i en djup koma, hann jag reflektera över det märkliga i att en kvinna sjunger med en mansröst.

8. Slemmo, nej förlåt, Superslemmo Sjögren
Först skrattade jag! Så jag grät. Sen grät jag så att jag skrattade. Ungefär så var det. Min enda tröst var tanken att även om alla kåta gamla pensionärstanter ringer tills fingrarna blöder borde det inte räcka för att ens peta upp honom till andra chansen. Jag hade så fel. Det är klart och tydligt dags att sänka pensionerna!!

9. Björn "Snälla kom och ta mig nu, vi rymmer ihop, jag lovar Björn" Gustafsson
Alltså jag vet inte om det är normalt att vilja hoppa i säng med solsticke-killen, men mellan skrattattackerna var det det enda jag kunde tänka på. Eller, stoppa i fickan och pussa på snarare. Han är ju söt som socker den där! Och rolig också. Honom kanske man skulle ha i en hönsbur på vinden?

Kristian Luuk var bra som vanligt. Så klart.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Luuk var bra. Björn var bäst! Christer var skönast :D (och slemmigast helt klart).

I love Björn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback