Brev till SVT

Brev sänt till Kristian Luuk. samt programchef och VD på SVT. Vi väntar på svar...

Nu är vi mycket upprörda, jag och min man! Vi är inte så förtjusta i själva melodifestivalen, men ser på det ändä, främst för de roliga små tävlingarna mellan Kristian Luuk och artisterna.
Det är själva behållningen med hela programmet för oss, och något vi ser fram emot hela veckan.

Döm om vår förvåning när Kristian Luuk denna vecka FUSKAR i duellen med Alexander Schöld!! Alexander hade inte börjat sin tur och därför var det ju faktiskt KRISTIAN som förlorade ronden!
Att han påstod att det var han som vann var både småaktigt och rent fusk! Jag tycker synd om den stackars Alexander som inte vågade säga emot, Kristian Luuk är ju både äldre och mer tv-van!

Ska det vara så, att en programledare på Sveriges Television FUSKAR i direktsändning? Är det ett ideal Sveriges Television vill förmedla till alla de barn och ungdomar som ser på programmet? Vi hade stora problem att bortförklara incidenten för vår 3-årige son, som reagerade mycket starkt på Kristian Luuks tilltag.

Vi tycker att Kristian Luuk ska be om ursäkt i nästa veckas program av Melodifestivalen! Det skulle visa att Sveriges Television ser allvarligt på det inträffade, och att ni inte stödjer fusk. En öppen ursäkt till alla de som tog illa vid sig av tilltaget, men främst till den unge man som han så snöpligt tog segern ifrån!

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahaha. det är bra. jag hoppas verkligen att ni har skickat det här. det är mycket upprörande!! jag hade väntat mig mer av både luuk och svt.

2008-02-16 @ 21:50:15
Postat av: LN

*fniss*

2008-02-18 @ 12:49:34
Postat av: walp

jag hoppas verkligen du har skickat det där till svt! hahahaha, väldigt roande tråd iallafall!, tack för allt roligt under ert töntiga utrop efter uppmärksamhet! tusen tack "Sur gumma med sand i fittan"

2008-04-15 @ 13:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback