Radioreklam

Jag saknar ett radioyoutube. Nu när jag tänker ägna ett helt blogginlägg åt dålig radioreklam, är det ju helt komplett frustrerande att inte kunna länka till dem. Som jag hade kunnat göra om det var tv-reklam jag skulle dissa. Men eftersom jag är lite unik... så kör jag på radio istället.

Jag har ju redan tagit upp den döva McDonaldsbruden. Så henne kan vi stryka nu.
Nästa reklam på min irritationslista är Katrin och Ann-Katrin från City Konferenscenter. Inte nog med att de har irriterande lika namn, de pratar också så fort att jag blir stressad och vill hoppa av bussen i farten. Eller något sånt.
Dessutom är det mobbning, för Ann-Katrin får prata mycket mycket mindre. Ungefär så här låter det:
K: Välkomna till oss på City konferenscenter. Här har vi bord, stolar, rum, overheadapparater
A-K: .. kaffe
K: Besök oss på vår hemsida så kan du se exakt allting vi har, och det är inte lite det.
A-K: www.citykonferenscenter.se
K: eller ring oss så hjälper vi dig med det du behöver. 019-XX XX XX

Varför har de brytt sig om att ens ta med Ann-Katrin? Stavar de förresten med C eller K tror ni? Och är det deras riktiga namn, eller är de inhyrda skådespelare? Mystiken tätnar.

Vi fortsätter med "reklam som Ellen hatar men hon är för opretto för att lyssna på reklamfri radio därför kommer denna lista bli lång"-listan en annan gång. Nu ska jag ut och surfa efter ett youtube-klipp med Katrin och Ann-Katrin.
Jag är inte så vidare hoppfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback