Facebook - eller den nya tidens anslagstavla?

Jag har funderat lite på det där med facebook. Och hur mycket man kan basunera ut så enkelt så. Istället för att skicka sms till alla sina vänner. Eller ringa! Eller skicka brev, eller brevduva för den delen. Det känns ju rätt enkelt att bara uppdatera sin status på facebook om man vill berätta att man... t.ex. har fått ett nytt jobb. Istället för att fånga in en duva, dressera den och sen försöka lära sig "flyg till min kompis Sofie i Linköping" på duvspråk.

Så vad ska jag skriva?

Ellen... har fått nytt jobb? - Visserligen sant, men lite väl trist.

Ellen... firar sin nya lön? - Jo, det gör jag. Men samtidigt innebär det inte att jag fått jobb, jag kunde ha fått löneförhöjning.

Ellen... ska snart sluta jobba? - Ja, jo. Men jag ska ju bara sluta jobba här, och sen fortsätta jobba där.

Ellen... har precis sagt upp sig? - Ja, den får det bli. Lite kryptiskt. Folk frågar sig säkert "nej men, ska hon gå med i en cirkus äntligen? Hon som har pratat om det så länge!" eller något liknande. Jag gillar att vara kryptisk. Och mystisk. Och fast anställd.

Kommentarer
Postat av: Carisma95

Ellen kommer bli världens bästa XXX (yrket)? :-)

Postat av: petrametra

Du...mystisk :-) Njaaeeee. Men nyfiken blir man!

2008-12-14 @ 23:14:51
URL: http://www.surebabyyes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback