Ungjävel (SagtMedKärlek)

Den lilla SkitUngen(SagtMedKärlek)har diarré. Det innebär att SU(SMK) sov på förmiddagen. Vilket innebär att han vaknar mitt i natten och är tokpigg. Det är då han uppgraderas till UngJävel (SagtMedKärlek).

 UJ(smk): Min mamma! Min maaamma!
DödströttaMamman: Ja?
UJ(smk): Jag ska bajsa!
DtM: Ok...
 ------

UJ(smk): Jag sova i stora sängen.
DtM: Ok...
 UJ(smk): Jag vill inte sova!
DtM: Klockan är två, du ska sova.
UJ(smk): Jag vill inte sova!
DtM: Klockan är två, du ska sova.
---
UJ(smk): Jag vill inte sova!
DtM: KLockan är halv tre, du ska sova.
UJ(smk): Jag vill sova i min egna säng.
DtM: Ok. Bra! Jag bär in dig.

Dödströtta Mamman somnar om. Och sover i två minuter, sedan:
UJ(smk): Mamma! Jag har ont i kinden! (Hur fan slår man sig i kinden när man ligger i sin mjuka säng?!)
DtM: Ja ja, om du får ett plåster, somnar du då?
UJ(smk): Ja!
----
Ungjäveln som dessutom ljuger (jaja, smk): Jag inte sova!
DtM: Du lovade ju!
UJ(smk): Jag är inte trött.

(Dödströtta mamman tar nu det sämsta beslutet ever. Eller ja, det där med att välja en barnafader med enormt huvud kanske inte var det bästa beslutet heller, om man tänker på förlossningarna och ungarnas 40 i huvudmått, men sämsta beslutet sedan dess då.)
 DtM: Men.. om jag kliar dig på ryggen?
 UJ(smk): JA!
----
UJ(smk): Kli då!
DtM: Oj, förlåt, jag somnade till.
---
UJ(smk): Kli då!
DtM: Oj, förlåt, jag somnade till.
---
UJ(smk): Kli då!
DtM: Oj, förlåt, jag somnade till.
---

DtM: Klockan är fem, sov nu!
UJ(smk): Jag vill ha macka! Jag vill ha chokladboll!
Sovande latmasken pappa: Snark snark
UJ(smk): Macka! Jag är hungrig. Chokladboll!
Sovande latmasken pappa: Snark snark
UJ(smk): Macka! Jag är hungrig. Chokladboll! S
ovande latmasken pappa: Snark snark
DtM: Jag orkar inte längre!
----

Dtm och "pappan som blev väckt lite väl hårdhänt" sätter på Pippi på bärbara datorn i sovrummet. I vanliga fall sitter Ungjäveln (sagt med kärlek) stilla och tyst och säger inte ett pip, varför de tror att de ska kunna sova vidare.

UJ(smk): Här är Annika. Här är Tommy. Här är deras mamma. Här är deras pappa. Där är Villa villekulla. Ingen bor där, tråkigt. Här är staden, de springer till skolan. Där är kling och klang! Titta mamma, kling och klang är där! Ha ha! ooooeooooeoooooiiioooo (han kan inte vissla, så han sjunger när pippi visslar). Hej, här kommer pippi. Och herr nilsson, titta mamma! Herr nilsson och lilla gubben! Och är kommer Pippi igen! HA ha, roligt!)

Dödströtta Mamman spräcker ett blodkärl i hjärnan. Ah, vila till sist.

Kommentarer
Postat av: Cilla

asg, åh så skönt skrivet! Nu är ju min ungjävel bara tre månader än så länge, men jag ser en överaktiv, smågalen framtid i spåkulan...:)

Postat av: lisa

men gud så trevligt ellen. det här med barn verkar vara en hit.. ;) (fast de är ju ganska söta också. ibland.)

2008-08-08 @ 20:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback