Schizofren

Brie med kex som smakar doftljus (don't ask!) eller lösgodis? Vin eller cola? Allt på en gång? Choklad på kex? Brie med cola? Vin med malacofiskar? Schizofren is the förnamn, vad katten ska jag mumsa på ikväll när jag är makefri?

Det är inte bara mina smaklökar, min blogg är också schizofren. Jag vet det, de få som läser vet det, nytillkomna läsare (hej hej!) lär märka det. Och ändå gör jag inget åt det. Jag känner att jag behöver lite struktur i mitt liv, och jag kanske ska börja med bloggen? Med schizofren menar jag att ibland är det aptrista inlägg om att jag varit och badat, och ibland lyckas jag få ihop något riktigt roligt. Jag har för bövelen redan fyra bloggar. 4! Då tycker man ju att jag borde kunna ha koll på vad som ska stå i vilken? Så hur ska jag strukturera upp den här? Ska jag stryka helt de trista "idag gjorde jag"-inläggen?

Jag tror faktiskt att det får bli så. Ett beslut är fattat. Mitt liv är lite mindre kaotiskt.

Kex med kokosprickar? Brieinlindade (brinlindade?) centerbitar?

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har samma dilemma. Man vill ju inte var trist & ointressant, men jag får prestationsångest av att försöka skriva saker som faktiskt har en poäng. Det blir därför enklast med "Idag har vi..."-inlägg. Såna borde dock utrotas.

Postat av: lisa

mer schizofreni åt folket! jag är mycket nöjd med inläggens blandade karaktär och tycker att det bör fortsätta så, jag gillar "idag gjorde jag"-inläggen liksom de andra, hur ska man någonsin ha koll på folks liv utan facebook och bloggar?!



Brieinlindade centerbitar - jag säger pass.

2008-08-09 @ 14:55:28
Postat av: milimina

jag skulle beställa hemkörning på ohemula mängder sushi, dricka cola, äta smågodis OCH brie och kex. det sistnämnda tillsammans med minst en flaska rödvin. om jag inte vore preggo, alltså...



fast just nu kanske du hellre knaprar alvedon och ligger stilla i fosterställning? sånt brukar maken göra när han har feber... om jag inte mådde så illa skulle jag komma hem till dej och göra dej sällskap.

2008-08-09 @ 16:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback