Påhittad press

Bara för att jag den senaste tiden har fått kommentarer som säger att jag är rolig, har jag nu en påhittad och osynlig press på mig att vara rolig hela tiden. Och det är lite svårt, för inte allt man bloggar om är roligt.
Jag menar, tänk om jag vill blogga om min bantning. Eller förresten, jag tar tillbaka, min kropp är rätt skrattretande.
Istället då, om jag vill blogga om feminism? Det är ju svårt att få till en rolig spinn på det? Eller, svårt är det ju inte, men det känns som att Magnus Betnér liksom redan har snott den idén.

Eller säg att jag vill blogga om julpynt. Som jag faktiskt vill göra. Eftersom jag var på hemtex (och btw, jag är säkert den sista i världen att upptäcka detta, men Hemtex och Duka ingår i samma koncernva?) och såg lite saker. Men julpynt? Hur gör man det kul? Och då menar jag inte "hjälp min treåring åt en glaskula, min ettåring har pillat upp en dekorationssvamp i rumpan och snart hänger jag mig i glittret" utan bara om själva julpyntet?

Jag säger inte att det inte går, så ta det inte som en utmaning. Jag säger bara att jag nog inte klarar av det.

Så här kommer nu istället ett helt trist och ickeroligt blogginlägg om julpynt:

Idag var jag på hemtex och såg vinröda gardiner med vita prickar. De var fina. Jag ska ha vitrött tema (hej hej originalitet!) (eller, för att citera Dr. Horrible: "Oohh.. sarcasme. That's new!") i år, och då känns det som att vinrött med vita prickar liksom... passar in. Dessutom såg jag en fin vit duk som passar bra med vår röda adventsljusstake.


Ah, det gick ju bra. Det känns som att jag kanske har gjort en höna av en fjäder?

Kommentarer
Postat av: Cilla

Sorry, men även fast du inte försöker vara rolig så är du det ändp :)

Postat av: Pyttisens mamma

Jag tycker att du har ett språk och ett sätt att uttrycka dig som är underhållande att läsa även om du skriver om "ickeroliga" saker... Tycker absolut inte att du ska känna nån press på dig att du måste vara rolig hela tiden... :)

2008-08-13 @ 21:50:53
URL: http://rasmusnoel.blogspot.com
Postat av: annah

Jag efterlyste intresanta, roliga bloggar på fl och det tipsades om din.

Det var bra, för den uppfyller mina krav på hur en blogg ska vara.

Jättefin!

Ha en toppendag!/ annah

2008-08-14 @ 14:05:18
URL: http://nybylivet.blogspot.com
Postat av: Tokaungen

Ah, denna prestationsångest...



När jag fick mitt första VG på universitetet tyckte jag bara att "fan vad jobbigt - nu måste jag ju börja plugga och få fler..."

2008-08-15 @ 10:20:49
URL: http://mandorff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback