Det hänger på formuleringarna!

16/8 Kära dagbok

Jag studsade upp ur sängen tillsammans med barnen tidigt på morgonen. Jag och lilla barnet avnjöt en härlig dusch, innan vi lagade frukost tillsammans med stora barnet.

Efter det åkte vi upp till torget för att köpa ekologiska, närodlade grönsaker. Vi älskar ju grönt och nyttigt, så marknaden var riktigt härligt. För att det skulle vara demokratiskt, fick även storbarnet välja vad vi skulle göra, och vi tog därför och fikade lite också.

 Sen efter den stärkande lunchen myste och vilade vi allihopa, innan vi åkte till skogen och plockade en liter svamp. Barnen åt de nyinköpta morötterna tillsammans med kvällsmaten, och efter lite lördagsmys med nötter och disneydags, somnade även storbarnet nöjt. Maken och jag lagade en härligt krämig risotto, och kycklingfilé fylld med nyinköpt ekologisk färskost. Det blev otroligt gott! Kvällen avslutades med mys i tv-soffan med lite kvalitetsunderhållning.


Eller...


16/8  Kära dagbok.

Idag väckte ungarna mig redan klockan sju. Snark. Sen fick stora barnet se lite på morgontv eftersom lilla barnet hade bajsat ner sig. Jag hoppade in i duschen jag också, eftersom mitt hår var så fett att det kunde stå ut i pippiflätor. Utan att jag hade flätat det.

Sen väckte vi pappan, eftersom jag inte orkade vara ensam med två barn längre. Vi åkte upp på stan eftersom det var "bondens egen marknad"; och vi tänkte att vi för en gångs skull kanske kunde hitta några grönsaker som vi faktiskt gillar. Vi mutade storbarnet med en chokladboll för att han skulle vara glad. Vi köpte faktiskt både morötter och sallad, jag tror att ungarna fick en grönsakschock!

Efter det åkte vi hem och ungarna fick rester till lunch. Pizza. Jag sov. Maken lät stora barnet kolla på tv.
Sen åkte vi vilse på väg ut i skogen, men hittade till sist rätt och plockade en liter med vad vi trodde var kantareller men som visade sig vara något oätligt.

Efter att ha försökt ge barnen lite morötter, men kapitulerat och låtit dem äta korv och ägg till kvällsmat, tappade jag lilla barnet i golvet efter kvällsbadet så att stort blodvite uppstod. Till sist blev jag tvingad att äta en mängd nötter eftersom storbarnet inte ville ha dem. Vi lurade honom i säng en timme för tidigt, och hotade med att borsta tänderna på honom ifall han kom upp igen!

Risotton blev förvisso jättegod, men maken har åkt på någon magsjuka. Så den mysiga vuxenkvällen förvandlades till sunk i tv-soffan framför några Buffy-avsnitt.
Och ja, jag har ägglossning också. Vilket hade varit jättebra om vi hade försökt göra en bebis.
Ha ha ha ha ha ha ha! Det försöker vi INTE!


Kommentarer
Postat av: listoplisto

Hahahahaaaaaaa. Spot on! Jag känner sååå väl igen mig i det där!

Ta ett glas sprit så känns det lite bättre ;-)

Postat av: Gutegirl

Så sant. Den senare formuleringen låter mycket mänskligare, trevligare och ärligare än den förra.

2008-08-17 @ 18:32:41
URL: http://gutegirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback