Catfight!

Katter och katter, det var ju catfighter jag ville blogga om. Jag kom ihåg!

Jag har nämligen en fascination för catfighter. Ni vet, tjafsiga bråk som resulterar i ren pajkastning och som börjar pga missförstånd eller orimliga krav eller liknande. Förr, när jag var yngre, hamnade jag alltid mitt i dem. Jag har alltid haft minst en ärkefiende, alltid. Men sen växte jag upp, och slapp sånt.

Trodde jag ja! För något år sedan var jag ute på juldagen, och hamnade mitt i en sån klassisk grej, igen! Men helt utan egen förskyllan, I might add. Det var så simpelt som att jag gick på en fest med några kompisar, träffade en trevlig kille som jag och mina två kompisar också pratade rätt mycket med. Han hade en tjej som tydligen var väldigt svartsjuk. Sen precis som förr, blev jag indragen i världens svartsjukedrama och den här tjejen började sms:a mig och frågade om jag var kär i hennes kille och allt.

Jag svarade med att jag precis fått barn med min älskade sambo och i princip blivit av med avslaget (googla avslag om du inte har barn, i alla fall om du inte vill ha barn någonsin. Du lär bli avskräckt nämligen), men tjejen förstod ändå inte.

Därför undrar jag lite stillsamt: varför just jag? Varför drar jag till mig psychomänniskor? Varför ska just jag börja prata med just den killen som har just den där svartsjuka tjejen som just den dagen har pms och just därför är extra jävlig?

Allt det här var egentligen bara en parentes. En förklaring till min fascination för catfights. Det jag egentligen ville säga, är att det ju finns såna här småaktiga tjafsbråk även i bloggvärlden. Det är ohyggligt roligt när man ramlar på något sånt. Det finns två varianter, en där de skriver elaka saker om varandra i själva blogginläggen, och en där de dissar varandra i bloggkommentarerna.

Så, det var det här jag skulle komma till: jag har just nu ingen koll på någon sån blogg. Känner DU till några som bråkar genom bloggen? Några bloggkommentarer som känns lite väl giftiga för att vara på skämt? Helt enkelt, visa mig vägen till catfightmania i bloggosfären.

Please?

Kommentarer
Postat av: Anonym

tja...du kan starta en egen?

men visst jag håller med dig, man hamnar i sitsar man inte har att göra med bara för att vissa brudar har en böjelse för dramatik..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback