En rätt bra dag!

Först började dagen med ett inskolningssamtal på korvens förskola. Vi pratade om inskolningen och de sa så många positiva saker om Noah. Att han är omtänksam och snäll och har humor och är så bra i gruppen och allt. Det kändes verkligen jättebra.

Lilla E var lugn och fin hela samtalet. Sen gick hon och jag hem igen, jag hade tänkt plugga. Men då bestämde hon sig för att hon inte skulle sova alls. Idag har hon bara sovit mellan 10-14, korta stunder och jag har inte kunnat lämna henne för då har hon gråtit. Lite frustrerande.

Strax innan vi skulle hämta Noah hade hon en bajsfest! Bajsade och bajsade och bajsade och jag torkade och torkade och blev lite täckt i bajs själv och torkade lite till. Sen när det äntligen var klart... bajsade hon ännu mer och jag fick börja om från början. Till sist hade jag äntligen fått bort allt bajs från hennes ben och fötter och rumpa och mig och skötbordet och då... kissar hon! Och sen bajsar hon ännu mer. Jäkla unge! Jag blev lite galen ett tag.

Sedan hämtade vi korven och han var så söt och fin och sprang hela vägen hem och pratade och busade och var helt enkelt underbar.

Eftermiddagen har dock varit lite ansträngande, eftersom Emmy har velat gosa, Noah har velat gosa och jag är bara en person och P jobbar till 19. Men, sen ringde P och sa att han har fått fast anställning på sitt jobb, vilket även innebär en liten löneförhöjning. Tjoho vad glad jag blev!

Så dagen har varit lite schizofren. Jättebra, frustrerande, galen, underbar och glad! Mest har det varit en bra dag, om än lite krävande. Men mina små monster får vara krävande om de vill. Inatt ammade jag Emmy samtidigt som Noah sov på andra sidan mig (han kom in någongång under natten och ville sova hos oss) och då kände jag bara "gud vad jag är lycklig egentligen". Helt omgiven av fina, vackra barn.

Nu sitter jag mest och funderar på varför varför varför svt väljer att sända "Allra käraste syster" när jag inte har en möjlighet att lämna rummet eller byta kanal. Jag kommer ju börja storgråta ju!

Kommentarer
Postat av: jeanette

Oh, allra käraste syster är/var en av mina favoriter... jag har tillochmed boken (som jag köpte för två år sedan). haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback