"Du ska sova nu, lillasyster"

Efter ett blöjbyte la jag Emmy i Noahs säng, för att byta blöja även på honom (jupp, många blöjor blir det). Så somnade hon och jag lät henne ligga kvar där. Noah lekte inne på rummet, så jag gick ut för att prata med P som bakade bullar i köket (vilken idyllisk familj jag har!). I alla fall, efter ett tag börjar lilla E gnälla och har uppenbarligen vaknat. Då hör jag hur Noah går och stänger dörren. Så jag går efter och tittar vad han gör.

Då har den lilla sötnosen släckt lampan och stängt dörren och satt sig i stolen bredvid sin säng. Där sitter han och väntar på att Emmy ska somna. Han gör alltså precis som vi gör när vi lägger honom, helt av sig självt bara för att han tyckte att lillasyster skulle somna om.

Underbara lilla kokoskorv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback