Är vidrighet genetiskt?

Ni som känner mig vet att det finns få människor jag avskyr mer än Pernilla "jag tror att jag är tolv och fnittrar som en tönt" Wahlgren. Nyss var hennes son, Benjamin Wahlgren på något program i ettan. Han har fräschat upp sin farbrors (?) gamla låt "Jag är en astronaut" och tydligen fått en guldskiva. Dessutom vann han lilla melodifestivalen för något år sen.

Och han är nästan lika vidrig som sin mamma! Massa manéer och tönterier och sjunger överdrivet och blääää! Och då är ju frågan: är det genetiskt betingat för honom att bete sig som sin mamma, eller är det hans hemska mamma som har påverkat honom? Har hon liksom stått hemma och bara "ja men du beeenjamin, gör så att du liksom lägger på en ansträngd känsla när du sjunger långa toner, så att man får känslan av att du vill skrika men inte kan. Och så är du överdrivet hurtig och så ler du jätteslajmigt och så låtsas du att du är värsta världsstjärnan som alla bara älskar. Det har alltid fungerat för mig! Om det inte går vägen kan du ju alltid vara med i diverse lekprogram och låtsas att du är en riktig artist som tillför artistsverige något. Titta på mamsen bara".

Tur att jag inte har större barn än vad jag har, för det hade känts jobbigt att behöva ha sönder Noahs cd-spelare ifall han fick för sig att lyssna på Beeeenjamin "jag får bara sjunga för att min mamma tror att hon är något och några skivbolagssnubbar har gått på hennes bild av sig själv" Wahlgren. Tänk om någon av ungarna skulle få en sån där fancrush på honom? Det skulle ju bli utegångsförbud direkt! Och då tror jag inte ens på utegångsförbud. Så mycket avskyr jag den delen av Wahlgrenarna. Niklas är lika vidrig som syrran och systersonen. Den enda som verkar ok är ju Linus. Stackars Linus.

Och om någon nu tycker att det är hemskt att jag bloggar elakt om ett "litet oskyldigt baaarn". Ursäkta, men skyll på Pernilla! Har hon tvingat ut ungen i slajmig hatt och stylade kläder i rampljuset, så får hon ta att man häver ur sig det äckel man känner. Det är liksom därför normala föräldrara håller sina barn borta från rampljuset. Men om inte Pernilla får tillräckligt mycket rampljus kan hon ju alltid utnyttja barnen. Smart tänkt.

Kommentarer
Postat av: lisa

jag kan inte annat än att instämma, hela den familjen borde spärras in någonstans långt borta från alla kameror, mikrofoner, megafoner och dylika saker. äpplet har inte fallit långt ifrån trädet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback