Noah söt

Noah pekar på sitt knä där han har ett sår.
Jag: Oj, har du sår där?
Noah: Jaa
Jag: Vad har hänt då? Har du ramlat?
Noah: Neej.... padda bita
Jag: Oj! Har en padda bitit dig i knät? En sköldpadda?
Noah: Jaa!!
Jag: Vilken knasig padda
Noah: Jaa!

(Noah ser på bilder på Pelles jobb, från en jobbmaskerad.)
Jag: Titta Noah, en kille som är utklädd till en banan!
Noah: Tokigt!

Emmy ligger och gnäller och jag är på väg till henne från köket. Kommer in i
vardagsrummet och ser att Noah har stoppat in ett finger i munnen på henne, som hon kan suga på.
Så att hon slutar gnälla!

(Noah har fått en slemmig liten orm i gummi, som han tycker är jätteläskig. Men lite spännande ändå.)
Noah: Mamma, mamma!
Jag: Jaa?
Noah: Mamma?
Jag: Jaa?
Noah: Ormen! Ormen! Där!!
Jag (ser inte ormen vilket inte är så märkligt eftersom den är i ett helt annat rum): Var?
Noah: Där! Golvet! Aj! Foten! Ormen!
Jag: Biter ormen dig?
Noah: Jaa!

(Noah har lånat en McDonaldsballong på Pelles jobb, han slår den i golvet så att den nästan lossnar från pinnen):
Noah: Mamma! Sönder!
(Jag lagar)
Jag: Nu får du inte slå den i golvet.
Noah: Näe
(...)
Noah: Mamma! Sönder!
(Jag lagar) Jag: Nu får du inte slå den i golvet.
Noah: Näe
Jag: Alltså INTE slå den i golvet.
Noah: Näe
(...)
Noah: Mamma! Sönder!

(Noah kommer hem med kattmat, han och Pelle har varit och handlat)
Noah: Kullen (trull), nej! Nej, kullen! Sluta!
Noah ropar: Lill-miss! Lill-miss!
Noah: NEJ kullen! Nej! Sluuta! Lill-miss ha!

Och så favorituttrycket: Mamma, sluuuuuta! (Jag byter blöja, tar på skor, sitter vid datorn eller gör något annat han inte gillar)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Ja, han verkligen en härlig liten kille - längtar efter honom nu och får ju inte träffa honom förrän till jul. Skönt att jag var hos er i fredags!

2007-10-30 @ 21:50:25
Postat av: lisa

åh, vad gullig han är. du får skicka lite bilder snart, var ju verkligen jättelänge sen jag såg honom.

2007-10-30 @ 23:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback