Fråga: hur många märkliga människor finns det i världen?

Svar: alldeles för många!

Läs i den
här tråden. Där blev en mamma väldigt sårad över att någon sa att hennes son såg ut som en tjej. Jaha? So what?! Spelar det någon roll? Är det väldigt illa att man inte kan se könet på ett så litet barn?

Sen kommer ett ännu större ärkepucko och skriver i tråden. Jag citerar
"Förstår att du, TS, blir lite ledsen. Jag kände också så i början, varför trodde alla att hon var en kille. Min lilla underbara tjej, som var såååå söt och tjejig (har 2 killar sedan innan och det var skoj att få en liten prinsessa!!!! ;o) )och så säger folk "han " om henne hela tiden.

Nu har jag slutat att bry mig, hon har säkert bara ett sådant sätt - hon ser på sina bröder och lär sig hur man ska vara. Men, samtidigt är hon mycket mer feminim är killarna är, gången, vad hon leker med osv. Jag tycker inte att man ska kunna se fel, men det är antagligen något inte jag kan se."

Hennes lilla barn som inte ens är två år går alltså mer feminint än tjejerna? Ursäkta, men borde inte såna föräldrar få soc på sig? Om de har lyckats lära tjejen att gå feminint (vad betyder det, att svänga på höfterna, att vifta med rumpan?), så är de nog inte lämpliga föräldrar. Eller så inbillar de sig det bara, och då är de "bara" förståndshandikappade. Either way kanske de inte kvalar in för "parent of the year".

Människor är dumma. Det är jobbigt. Det är synd om människorna. Särskilt om mig, som behöver inse exakt hur dumma alla andra är.

Kommentarer
Postat av: jeanette

Vår telefon fungerar inte för mannes dator är paj och vi har IPtelefon som går genom den. (fast egentligen säger jag bara så för att jag inte vill prata med dig) hihi. Nej då, ringer imorgon när jag får tid! Puss gumman, och va roligt med allt du hoppas på! Jag kan berätta vad jag menar med mitt inlägg när jag ringer. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback