Ellen mumlar: jag vill rida!

Jag vill jag vill jag vill! Jag saknar det så himla himla mycket. Förutom att det är oerhört superroligt, är det även bra motion! Jag är mycket svettigare efter ett pass ridning, än efter ett aerobicspass. Man får muskler, tränar hela kroppen - och har roligt samtidigt! Helt otroligt!

Ridning är alltså den enda motionsform jag tycker är kul. Tyvärr är det också en dyr sport, i alla fall om man vill rida på ridskola, som jag vill. Det känns trist nog lite omöjligt att börja med ridning just nu. Även om vi har fått ekonomin på fötter, är det dyrt att vara föräldraledig. En 6-700 i månaden på ridning är för mycket för oss. Det är nästan så att jag gråter blod. Den enda motionsform jag tycker är rolig är svindyr. Just my luck!

Kanske man skulle skaffa sig en sugardaddy? Eller stå på stadens torg i bara ridkavaj och ridstövlar, och insamla pengar under devisen "så fort jag fått ihop tillräckligt mycket för en termins ridlektioner, slipper du se mig mera".

Det kanske vore en idé?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback