Ordlek

Lisa tycker att jag ska göra en lek med sånglåtar och texter man ska gissa på. Men tyvärr, jag lyssnar sällan på musik, barnen tycker inte om det. Så jag gör en annan lek! Gissa Noahordet! Det är enkelt. Jag skriver några ord, ni får gissa vad det betyder. Alternativt skriver jag en mening så får ni gissa vad den betyder. (Pelle, du är automatiskt diskvalificerad ur tävlingen!!)

Barnfixerad? Jag? Give me a break, jag ska börja jobba heltid, jag har rätt att vara barnfixerad de sista skälvande minutrarna.

1. Aosajier
2. Mlöm
3. Äjot, Ohan, Kjaja
4. Båtta! Jåmma!
5. Itta åfa

Flest med mest rätt vinner en puss från valfri familjemedlem.

Kommentarer
Postat av: soffie

ja jag måste ju bara gissa vad Noah säger. Men kan tänka mig att det är lite lättare om man hör orden=)

1.Masajer
2.mjölk
3.Älgot, Johan, kajsa
4.Bråttom! komma!
5.titta åsna

Ja jag vet att det antagligen inte är dessa ord men jag måste ju chansa ju! och ni som chansar efter mig får inte sno mina fina förslag=)

2007-11-15 @ 18:07:00
Postat av: jänet

1. Outsider (?) ;)
2. Mjölk
3. Eliott, Johan, Kajsa
4. Potta, komma!
5. Sitta soffa

I'm gonna win this thing ;)

Postat av: Ellen

Nu ska vi se... hitills leder jänet! Hon fick rätt på Eliott och Johan och Sitta soffa! Alltså 3 poäng. Sofie, du fick rätt på Johan. 1 poäng. :-)

Keep up the good work!

2007-11-15 @ 20:00:16
Postat av: milimina

1. dinosaurier? :)

2007-11-18 @ 08:44:21
Postat av: milimina

oh, och 4. borta! hemma!
?

2007-11-18 @ 08:45:15
Postat av: Ellen

Dinousarier är rätt! :-) Och "borta", men inte "hemma"!

2007-11-21 @ 17:48:49
Postat av: milimina

då tror jag det betyder "gömma" :)

2007-11-25 @ 16:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback