Nyårsvånda

Jag tror att jag skrev ett sånt här inlägg runt midsommar också? Om inte så gnällde jag om det då i alla fall. För jag hatar nyår och midsommar!

Jag och P har två grupper vänner:

1. Våra vänner som inte har barn.
2. Våra vänner som har barn.

De vänner som inte har barn går på röjarfester eller åtminsone icke-barnvänliga fester. Där passar vi inte in längre.
De vänner som har barn har också en stor umgängeskrets eftersom de har bott här i Örebro länge. De är redan upptagna.

Nyår och midsommar firar man med vänner? Var passar vi in? Ingenstans. Och så roligt är det inte att sitta ensamma år efter år. Även om det var mysigt Noahs första nyår.

Jag har ju en idé om nyårsfirande. Det vore så mysigt. Man klär upp sig ordentligt. Är kanske 4-10 personer. 3-rätters middag, cocktail och champagne. Barnen somnar och de vuxna fortsätter prata och dricka vin och se på fyrverkerier och mingla och bara ha det härligt och uppklätt och festligt. Fast vuxet!

Hojta till om ni är intresserade. Eller vad säger jag, det var ju brist på intresse för sånt som orsakade hela inlägget. Never mind.

Kommentarer
Postat av: milimina

men hallå! vad var det för fel på midsommar nu då? ska det låta så får ni inte komma på nån nyårsfest heller. hrmpf!

;)

(den är btw både barn- och vuxenvänlig :))

2007-12-03 @ 13:25:39
Postat av: Miliminas Make

3 rätters borträknat (och SÅ uppklätt var det väl kanske inte...), så blev väl nyår ungefär som du önskade? :)

2008-01-07 @ 08:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback