Lite småsur

Jag är lite småsur. Först var jag lite sur för att det inte fanns en röd overall i rätt storlek. Sen blev jag lite sur för att Noah valde en fulgrön overall istället för den blå. Nu måste vi byta vantarna till rosa/röda istället för de blå/gråa - annars blir han för trist och icke-färgglad. Men sen blev jag lite glad ändå, för den andra overallen kostade 100 kronor mindre.

Sen blev jag lite småsur för att jag var tvungen att byta byxorna jag köpt, de var inget fina när jag provade hemma. Men sen blev jag lite glad ändå, eftersom jag hittade ett par bättre till samma pris.

Men främst är jag lite småsur över att jag är så dum och sa till Noah att Siri ska komma, en vecka innan hon kommer. Jäkla tjat från den ungen alltså!

Vid middagsbordet:

-Mamma?
- Ja?
- Sitta där! (pekar på en stol)
- Vem ska sitta där?
- Siiji!
- Men hon kommer ju inte förrän om en vecka. Du ska gå till dagis i flera dagar först. Förstår du?
- Jaa

I bilen:
- Oj! Koko (tåg)!
- Siji!
- Nej, Siri kommer inte med tåget idag, nästa vecka. Förstår du?
- Jaa

I garaget:
- Bilen! Mommo!
- Siji sitta där!
- Nej Noah, det är inte mormors bil. Och Siri sitter inte där. Hon kommer Om. En. Vecka! Förstår du?
- Jaa
- My ass att du gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback