Dagen i korthet

Först skrev jag kontrakt för mitt nya jobb. Yay! Det var trevligt och så. Sedan lunchade jag med jänet, det var väldigt trevligt. Vi kommer jobba mitt emot varandra, lite komiskt. Det skulle bara vår retoriklärare veta, hon undrade om vi gjorde allt tillsammans. Näe, bara a-, b- och c-uppsats och retorik och genusvetenskap (även om jag svek lite där) och nu jobbar vi i byggnaderna mitt emot varandra. Vi följer vår tradition!

Men sen var inte dagen lika trevlig längre. Jag skulle köpa bh hade jag fått för mig. Vilken mardröm. Jag provade och provade och som tur var sov Emmy men hon gnällde till då och då. Jag tror att bh-provande för storbystade är en nivå i Dantes Inferno. I promise! Tänk själv förnedringen:

- Eh, jag behöver en sån där kasse.
- Kasse?
- Ja, alltså, bh är väl lite fel ord när det är den här kalibern. Jag behöver ett tygstycke som förhindrar mina bröst att ägna sig åt fritt fall
- Jaha. Vilken storlek har du?
- 90 G?

Och sen börjar det förnedrande "ursäkta jag ska bara titta" (nej, jag står här utan bh!!) och "jag ska känna lite *grabbar tag i mina bröst* oj, den sitter ju bra". Blä!
Till sist kunde vi sluta oss till en kupstorlek större och två omkretsstorlekar mindre. Suck.

Det bästa är att den är svinful, kostade 500 kronor och fick mina bröst att se ut som strutar. Jag kom hem, P kom hem. Jag visade.

I veckan ska jag lämna tillbaka den, och vi ska någon gång till Sthlm på "snygg bh i rätt storlek som inte gör brösten till strutar"-jakt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Gustaf Mellbin. Västerlånggatan 47. Serru!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback