Familjeliv, knäppgökarnas mecka?

Alltså, hur dumma kan människor bli? Jag surfar som bekant rätt mycket på familjeliv.se, och varje dag chockas jag över hur korkade människor det finns, av hur ointressanta ämnen man kan diskutera, hur inskränkta människor kan vara osv osv.

Några exempel på sanslösa trådar, bara från idag:

"Hjälp, ätit lakrits" - Den stackars tjejen tror att hon ska orsaka missfall genom att äta lakrits. Borde hon inte oroa sig mer över hur hon ska klara av att ta hand om ett barn när hon är milt förståndshandikappad?

"Hur många dagar har ni kvar?" - Här skriver folk på fullt allvar hur många dagar de har till förlossningen. Hela tråden är full av okända människor som skriver saker som "Jag har 34 dagar kvar" "75" "98" osv. Vem bryr sig? Vem tror de bryr sig? Vet ni? Jag har 97 dagar kvar. Woho, intressesmurfarna hoppar högt av glädje!

"Jag hade SEX med mina barns pappas bror" - Hello Jerry Springer. Och så har hon skrivit ut sex med stora bokstäver också. Oj oj oj.

Det här är alltså bara ett axplock av absurda trådar. Men de absurda människorna är ännu fler. På familjeliv finns det nämligen människor som på allvar tycker att man är en dålig mamma om man inte har med sig sitt barn in på toaletten, utan låter bebisen typ ligga på en filt eller i sin säng eller nåt under tiden. "Jag vill ha mitt barn näääära". Ja, och jag vill fortsätta vara en egen person. Vidare finns det ärkepuckon som på riktigt hävdar att det är samma sak att amma efter att ha druckit alkohol (vilket bevisligen är helt ofarligt för bebisen) som att hälla vin i nappflaskan. Snäppet värre än moralhysteriker är korkade moralhysteriker.

Ah, man måste bara älska familjeliv.se, om inte annat finns det faktiskt vettiga människor där också. Det är bara det att vi är så få...

Kommentarer
Postat av: jänet.

hear hear!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback