Mumbojumbo!

Jag gick med på att gå på vattengympa
Jag gick med på att visa mig i baddräkt med gravidmage inför andra gravida kvinnor
Jag gick med på att offra en sovmorgon på att dunsa runt i vattnet och skapa svallvågor tillsammans med andra sjökossor

Men jag gick inte, och då menar jag INTE med på att ligga en halvtimme och lyssna på en massa larv om "urkraft" "livmoder" och "inbyggd, kvinnlig styrka".

Vad jag pratar om? Vattengympa för gravida. Som avslutades med en halvtimmes "avslappning". Avslappning my ass, jag försökte mest hålla tillbaka fniss/kräkreflexer.

Det började bra, bara lite lagom flummigt. "Slappna av i din nacke, hur mår din nacke idag? Slappna av i dina ben. Hur mår dina ben idag?" Det var när det kom till "slappna av i din livmoder. Hur mår din livmoder idag?" som jag började ana att något var snett. Sedan fortsatte det! "Tänk på din förlossning. Släpp all kontroll. Ditt barn och din livmoder kan det här med att föda barn." (Här fick jag kväva en impuls att ropa "jaha, då var väl N retarded eftersom han fastnade då?!")

On and on... "som urkvinna kan du klara detta. Slappna av och låt din livmoder och din kvinnlighet arbeta ihop" "ditt barn vet vägen ut, om du slappnar av och släpper kontrollen går allt bra."

Jag har bara en sak att säga: Håll. Käften. På. Dig. Kärring. På. Bandet.

Kommentarer
Postat av: lisa

oj! det låter som värsta hippielägret, precis i din stil alltså.. jag är imponerad över att du lyckades hålla inne de ovannämnda reflexerna.

Postat av: jeanette

jisses, duktig är bara förnamnet. jag hade brustit ut i hysteriskt gråt/skratt direkt! ...men så är du ju liite bättre än mig också ;-) puss!

2007-03-23 @ 18:59:03
URL: http://aboutjeanette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback