Klagomur

Oboy (säger någon så på riktigt? Alltså inte bara i gamla 50-talsfilmer "Oboy, det här kommer bli en rolig skiva* utan på riktigt?), här ska klagas! På följande saker vill jag hälla en hink med kräks:

* Min kropp. Jag är inte gjord för att bära barn helt enkelt. Efter en tur till Marieberg och Ikea har jag så ont att jag vill skrika rakt ut och jag är totalt handikappad. Nåja, bara (räknar på fingrarna) ca 5 månader kvar. Blä! Fast alltså, jag vill inte ha en hink kräks på kroppen. Då skulle jag självdö. Tänk metaforiskt.

* Blogg.se! Jag hade skrivit ett jättelångt, roligt (If I may say so myself) inlägg om att jag vill ha en babyshower. Och så bara kukar hela sidan ur och allt försvann. Blä! Här är en kort sammanfattning av mitt fina saknade inlägg: Babyshower, vill ha. Vill få presenter, äta god mat och vara i centrum. Inget dop = inga presenter, god mat eller vara i centrum. Vill inte ha dop = vill ha babyshower. Lösning? Ge varje vän en 20 och en uppmaning om att köpa något, slå in det och baka en bulle eller nåt och sen överraska mig.

* Alla idioooooooter! Dagens pris går till frågan "Kan man ha vita möbler i ett pojkrum?". Va?! VITA? Nu är inte bara rosa "fel", utan vitt? Vad kan hända, pojken blir ovanligt färglös och tråkig? Gah, var har alla hjärnceller tagit vägen? Jag lovar att de människor som ställer såna frågor är samma människor som tycker att Nanne är "pigg och rolig och har en bra låt. De där Ark, de klär sig ju så konstigt." Kom igen människor - hon är ett penntroll!

Något positivt dock! På Lindex hittade jag en hängselkjol. P har tjatat på mig om att skaffa hängselbyxor när jag är på smällen. Me not passar i hängselbyxor. Men en hängselkjol är en bra kompromiss. Ska bara få råd att köpa den också. :-)

Nu ska jag strax kräkas av smärta och sen äta ett kilo klyftpotatis med paprika/chili-sås. Det är min nya obsession, och man blir hungrig av att vara bitter. See ya!

( *skiva är tydligen vad man förr kallade fest. Ja jag vet, det är oerhört larvigt. "Studentskiva"... ha ha!)

Kommentarer
Postat av: Agneta

Babyshower??!!! Varför i all världen vill dottern ha en babydusch?!! - var min första tanke när jag läste inläggen om detta fenomen. Insåg sedan att jag nog missförstått det hela - är det någon sorts babyshow???!!! Men man behöver väl inte ha dop för att få presenter - och då är faktiskt presenterna till barnet och inte till mamman, så det så. Namngivningsceremoni - vad är det för fel på det? Bortsett från benämningen men man kan väl kalla det Namnparty - eller varför inte Namnskiva. Oboy vad kul!
Kram från mamma

2007-03-05 @ 03:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback