Så jäkla synd om mig

Jupp, jag tänker bara gnälla! För det är så sjukt synd om mig!

Det är varmt ute. Och poolen är inte fylld. Och Noah ville inte gå hem från dagis eftersom han lekte. Så jag fick bära honom till vagnen och sen lyssna till skrik hela vägen.

Och det är varmt!! Visste ni att man kan svettas i knävecken? Det visste inte jag. Jag hade gärna sluppit veta det också, men tack så jäkla mycket graviditeten för denna nya upplysning!

En bra jävla mamma (ja, jag tänker försöka svära så mycket som möjligt för då kanske jag mår bättre) hade gått ut i lekparken med sitt barn. Eller lekt i trädgården. Men jag är så sjukt VARM! och det är svalare inomhus. Så vi sitter och ser på Emil och äter russin. Men jag tänker inte ha dåligt samvete för det, för jag är varm (har ni hört det förut), har ont i huvudet och mår illa. Dessutom vill jag ha vattenmelon men min jäkla diktator till make säger att vi inte har råd. Hur jäkla sorgligt är det inte att inte ens ha råd med vattenmelon?

Alltså, de svältande barnen i Afrika får säkert höra av sina föräldrar "sluta klaga, tänk på Ellen i Örebro - henne är det synd om!!"

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag kan bara säga att jag vet hur det är och jag känner igen hur du tänker på precis exakten!
Jag gick bara ut på eftermiddan när det börjat svalna å sambon kunde jaga efter lilljäntan!

Postat av: Sanna

Jag håller med om att det är synd om dig, svettiga knäveck är läskigt. Ska jag maila över en vattenmelon? ;)

2007-06-25 @ 17:20:28
URL: http://blogg.passagen.se/phenomenal_woman
Postat av: lisa

det är faktiskt riktigt käss. jag ska byta ut "tänk på barnen i biafra" mot "tänk på ellen i örebro".

2007-06-25 @ 19:10:00
URL: http://lisamaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback