Dagens outfit!

Eh... nej! Jag tänker inte lägga in en bild på vad jag har på mig. Jag tänkte däremot vara lite dryg om hela det här konceptet. Och då måste jag först be om ursäkt till söta fröken J, eftersom hon helt nyligen har börjat med detta. Till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt tycker det är mysigt att se hennes outfits, för då känns det som när vi gick i skolan tillsammans och jag fick känna mig sunkig varje dag för att hon var så tillpiffad. Me like!

Men överhuvudtaget - själva fenomenet? Varför har det blivit så stort att lägga ut en bild på vad man har på sig? Finns det inte roligare saker att visa? Eller handlar det om att så otroligt många bloggar handlar om mode? Och varför har det blivit så? Mode och inredning är tydligen skitvanligt i bloggvärlden. Varför?

Jag funderar på att lägga ut en bild varje dag på "Dagens måltid". Är inte det av ungefär samma intresse? "Grillad halloumi från COOP, ruccolasallad med citron och flingsalt också från COOP och så en potatisgratäng med potatis och grädde från ICA KVANTUM".

Eller varför stanna där? Varför inte fota allehanda andra saker? "Dagens sovställning" (Då får man be om hjälp med fotandet) "Dagens bajsblöja" (För småbarnsföräldrar då) "Dagens post" osv osv.

Nu är det ju så att jag är totalt ointresserad av mode och förstår inte riktigt grejen med att skriva om kläder osv. Men det känns ändå som att jag har missat något med "dagens outfit". Vad är det till för? Är det bara för att jag ska bli avundsjuk på att fröken J är så snygg och stylad jämt medan jag sitter här i mammakläder och tycker synd om mig själv? I såna fall, fy vad elakt!

Kommentarer
Postat av: Jänet

No offense taken :-P men jag måste säga att min intention är precis den att få dig att känna dig sunkig.... NOT! ;) För mig handlar det om ren och skär egoism. Nä då men för min egen del så handlar det om att jag själv tycker om att se andras outfits lite som inspiration typ. Men jag förstår din point of view för jag har ställt mig lite frågande till själva fenomenet faktiskt (och dessutom övervägt att skämta om det, haha)
Men ja måste tillägga att det finns matbloggar som gör precis samma sak som du sa ovan, nämligen att de fotar dagens måltid! :)
Hur som haver så är du söt som kallar mig snygg och så (när jag inte är det! jag känner mig som en kossa mestadels) Puss på dig iaf! Jag saknar dig!
(Du är inte sunkig!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback