Vinbär och vinsug

Jag är sugen på vin. Dessutom har jag sett bilder på massor av läckra klänningar som snygga L ska ha på sig på sin 30-årsfest. Då blev jag sugen på att också klä upp mig i en snygg klänning (ogravid då...) och dricka champagne på glamourfest. Men men, vad är väl en bal på slottet? Jag har ju mysbyxor, mjölkfläckar och bebisspyor att se fram emot.

Idag har vi plockat vinbär, jag och korven och min morbror. Korven plockade Ett. Vinbär. I. Taget.
Jag skryter inte när jag säger att jag plockade ruskigt många fler vinbär än vad han gjorde. Det ska nog bli paj av desa vinbär, bara jag hittar ett bra recept. Men det får bli imorgon, idag är jag slut. Likadan helvetesmarsch från bilen idag som igår, men lägg till en rak höger på ögat från ungen-from-hell. Sen var han jättesöt resten av kvällen, bara för att ge mig dåligt samvete bara för att jag tänkte "snart börjar dagis, ha ha ha!".

Usch, jag bara klagar. Ingen kommer våga skaffa barn efter att ha läst min blogg. Och jag som alltid sagt att det är lättare än man tro att ha barn. Ingen som läser denna blogg kommer någonsin tro mig.

Nu ska jag ringa min mamma och kolla om hon kommer och hjälper mig i veckan. Om inte ska jag surfa efter koppel till tvååringar...

Kommentarer
Postat av: lisa

ja ellen, du har avskräckt mig för alltid. nu kommer vi aldrig kunna fira den där idylliska midsommaren ihop, om inte du lånar ut ett av dina barn förstås. fast jag vet inte ens om jag vill låna ett så som det låter här.. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback