Semesterslut

Nu har vi varit iväg och semestrat. Både härligt och slitsamt och trevligt och märkligt på samma gång. Det var härligt att umgås alla i familjen så intensivt. Slitsamt att sova i husbil när man är höggravid. Trevligt att hälsa på vänner och bekanta.Och så var det slutligen märkligt med alla lyxbilar på campingen. Är det inte mest white trash som campar? Eftersom vi blev hjälpta av en ultratrashfamilj direkt vi anlände till Gränna camping (enda campingen vi sov på) trodde vi att våra fördomar besannats. De hade till och med hockeyfrilla!

Men sen var vi omgivna av lyxbilar och dubbelt så snygga husbilar som vår. Möjligen kan detta förklaras av att det mest är pensionärer som campar, och alla vet ju att pensionärer by default har snygga bilar. Kanske för att de är de enda som spelar bingolotto och vinner de bilarna?

Många vänner träffade vi  ju också. Jag hade en trevlig kväll med E i Älmhult, vi hade kul och mysigt med K och hennes korv i Göteborg, och så tillbringade vi ett avslappnat dygn med A och K i norra skåne. Ja, och så var mamma och mormor där också! Och N fick äta korv så det stod honom ur öronen!

Det blev två filmer på semestern också: Harry Potter and the order of the Phoenix och så Blinkande lyktor. Den ena bättre än den andra. Tips: se blinkande lyktor! Otroligt komisk dansk film som är oerhört bra! Även om man inte gillar dansk film. Den är ovanlig, man skrattar när en gravid kvinna får stryk...

Harry Potter däremot var inte lika bra. Eller, som film duger den väl. Men det var så otroligt mycket fel jämfört med boken att jag inte förstår hur man som Potter-fan kan älska den filmen. Inte för att jag stött på något fan som gör det än dock, de flesta jag pratat håller med mig. Helt ok film, men stämmer den överens med boken? Nej, det är så mycket fel att jag börjar undra hur de ska få ihop det sen!

Och idag, idag kära vänner är det dags. Om två timmar öppnar affärerna i centrum. Jag ska försöka lägga vantarna på ett alldeles eget exemplar. Sedan ska jag försöka läsa ostört så mycket det går. Vad jag pratar om? Harry Potter, sista boken. Så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback