Melodifestivalen del I

Åh, vad dåligt! Herregud vad falskt! Vilka bidrag! Totalt fiasko, med andra ord. Självklart ska jag ge min åsikt om skiten! :-)

1. Elin Lanto - Må vara söt. Må ha hittat "snyggt" löshår. Men kunde hon sjunga? Nej. Var låten bra? Nej.

2. Paret vars namn jag glömt - Hej Simon. Hej Garfunkel. Hej "åh, jag har just upptäckt hur kul det är att sjunga i stämmor." Trist. Men konstigt nog bättre än mycket annat

3. Anna Book - Istället för att träna din dans, kunde du inte lärt dig sjunga bättre? Aj vad falskt på vissa ställen. Och aaaahhh, vi behöver inte en Kikki Danielsson-kopia. Faktiskt inte! Och låten? Varför gick du vidare, varför?

4. Addis Black Widow - ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!

5. Andreas Lundstedt - du är söt. Och du kan dansa. Men varför gav du dig på en Timberlakelåt, när de inte ens är bra när han gör dem? Sjung schlager och du hade gått vidare. Pucko! Nu har vi Nilsson och Book i final istället. Tack så mycket Andreas, verkligen!

6. Tommy Nilsson - hej välgörenhetsgalan. Tro vad du vill. Jag tror.... att du skulle ha stannat på 80-talet. Och rocken också! :-o

7. Sofia - aj! Mina öron! Aj! Låten var ju en av de bättre, tänk om någon som (vilket man tycker att man borde förutsätta i en MUSIKTÄVLING) kunde sjunga hade framfört låten istället!

8. Uno och Irma - Bono? I SVT? Nåja, det var ju bästa låten i alla fall. Varför gick inte den vidare? Hallå svenska folket? Vad går ni på? Var ni sockerhöga från all läsk och tyckte att det var en bra idé att rösta vidare två föredettingar? Skämmes tamefan!

Jag hade lätt röstat vidare tjejen från nian som sjöng om glasögon. Kul, bra och hon sjöng tyvärr inte sämst heller!

Kommentarer
Postat av: lisa

jag kan nog inte annat än hålla med. andreas har ju alla förutsättningar för att göra en bra schlager, varför gör han på detta viset ellen, varför?

jag tror stenhårt på sockerchock-teorin. det året las vegas vann måste ha slagit alla godisrekord någonsin. den kvällen fick halva sveriges befolkning diabetes typ två..

Postat av: sofie

Jag tycker hela melodifestivalen är pinsam, det är precis som att de börjat tävla i vem som kan göra sämst låt. Inte en enda låt gick ju att lyssna på! Jag tycker låten "Gallerix, wedinsko o Kaffe" borde va med o tävla för den hade ju lätt vunnit! Eller vad tror du?=)

2007-02-05 @ 18:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback