Jävla människor

Hur svårt är det att vara trevlig? Hur svårt är det att visa lite medmänsklighet?

Här är en gåta: Om en 1.5-åring möter dig på en väg och skiner upp med hela ansiktet och stannar och säger "heej", vad är då rätt sak att göra?:

1. Du säger hej du också, och barnet blir väldigt lyckligt.
2. Du ignorerar barnet trots upprepande "heej" och går vidare medan barnet ser långt efter dig med besviken blick.

Jag kan ge svaret: 1. Bara 1. Inte 2. Ska det vara så svårt att fatta? Hur viktig är man om man inte kan säga hej? H-E-J, det är inte så svårt!

Jag ska börja kommentera de som inte hälsar: "nej förstår du N, den surf****n/slappt***'n har inte tid med dig för hen tycker att hen är så jäkla viktig. Väx upp och bli sån och jag förskjuter dig."

Nej, jag är ingen mammafascist som tycker att alla ska tycka att min unge är bedårande. Men hej? HEJ? Det tar tre sekunder. Det är vanligt hyfs!


Kommentarer
Postat av: lisa

jag tycker verkligen att du ska börja säga så, dumma folk. eller säg nånting så att dom får dåligt samvete för att dom är så otrevliga.. grr.

2007-02-07 @ 18:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback