Seg bloggare

Jag har ju inte bloggat på länge. Men det är för att det har varit lite stressigt. Tentor, 25-årsfiranden och sånt. Jag orkar inte blogga ikapp, så vi hoppar över en vecka och kör vidare istället.

Idag tänkte jag ännu en gång blogga om roliga saker Noah säger. Ibland känner jag att jag är tråkig som bloggar så mycket om mina barn. Sen kommer jag på att det finns de som har hela bloggar bara om kläder. Då blir jag så lugn och fin igen.

Noah är rätt cool förresten. Undrar när grannarna ska ringa soc?

"Hjääälp! Kniiivar! Blood! Spring"
----
"Det är äckligt"
"Vad då?"
"Dricka blod är äckligt!"

(Lugn, vi har inga hedniska riter för oss. Vi bara läser "Alfons och ill-monstret" för honom. Det ska nog sluta nu)

Och så är han lite rolig också:


Noah: graaaaor *gör skräm-ljud och farliga händer*
Jag: Är du ett monster?
Noah: Nej!
Jag: Är du en drake?
Noah: Nej!
Jag: Är du en dinosaurie?
Noah: Nej!
Jag: Men vad är du då?
Noah: Noah!

Ibland vill han inte somna:

Jag: Men ska inte du sova?
Noah: Neej. Kissa! (Poängteras bör att Noah sen lillasyster kom vägrar göra annat än att ha blöja på sig)
Jag: Va? Nej, nu får du sova. *Pelle bär honom till sängen*
Noah (ropar): Inte sova! Saaaga!

(Ja, vi ska sluta läsa "Godnatt Alfons Åberg" där Alfons ska kissa och läsa saga och leta lejon och allt möjligt för att han inte vill sova. En viss liten unge blir lite väl inspirerad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback