Härlig helg!

(Först tänkte jag blogga om att jag tydligen bloggar för blinda ögon, eftersom jag aldrig får några kommentarer. Men jag är på för bra humör efter helgen för att gnälla över sånt)

Den här helgen har vi varit som en reklamfamilj. Mamman, pappan, sonen och dottern. Alla glada och mysiga. Helt otroligt perfekt har allt varit!

Fredag: Vi handlar julklappar efter jobbet. Det är trångt på stan, men ändå trevligt. Fikar lite och strosar runt. Efter att barnen har somnat har jag och P fredagsmys á 90-tal, med fläskfilé, pommes och sås och sen senaste avsnittet av Heroes i tv-soffan.

Lördag: Dags att ta fram alla adventssaker och se till att de fungerar. Det gör de! Vi ställer upp allt och gör iordning för första advent. På morgonen tittar vi alla på första avsnittet av adventskalendern, sedan bakar vi lussebullar. Noah gör en supersmaskig lusseklump (!), vi funderar på vem vi ska bjuda den på. Och så lyckas han få till en perfekt lussekatt också, riktigt snygg! Kvällen avslutas med tacos och sen ser jag och P på "Sicko". Bra, men skrämmande.

Söndag: Vi har märkt lite svartsjuka från Noahs håll i helgen. Han har velat vara i knät när Emmy är där, och så vidare. Så jag bestämde mig för att ta en mamma-son-dag och tog med honom till Gustavsvik. Hjälp vilken hit! Han tokälskade det! Åkte små rutschkanor, bubblade i bubbelpoolen, simmade, plaskade, hoppade, dök, ramlade omkull, upp igen, åt korv, simmade, åkte massor med rutschkanor till... och så var vi tvungna att åka hem till slut! Jättesorgligt var det. "Bada igen?" "Bada mera?" "Igen Noah bada?" Vi måste åka dit fler gånger helt enkelt!

Så nu är jag rätt slut efter en så otroligt mysig och rolig helg. Imorgon är det arbetsvecka igen, med två tentor jag kommer köra på + födelsedag och födelsedagsfirande. Vojne vojne!

Kommentarer
Postat av: lisa

åh, vilken mysig helg. det låter verkligen trevligt.

har ni fått till någon julstämning än då?

2007-12-02 @ 22:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback