Dilemma

Om någon har lyckats undgå att veta det, så ska jag ju ut på juldagen i år. Party, woho! (Lugn, det blir inga fler fjortisutbrott).

I alla fall har jag inget att ha på mig. Och när jag springer runt i affärerna hittar jag inget heller. Och då kommer ju den stora frågan: hur ska jag klä mig? Jag är en sån som gillar att klä upp mig, det ska vara snyggt och festligt. Men då känner man sig lite malplacerad när man kommer ut på krogen och alla andra har jeans och t-shirt. Efter att ha dividerat med mig själv fram och tillbaka kommer jag nu fram till tre alternativ:

1. Jeans och snygg överdel (när jag väl hittar någon). Om jag kör på jeans nertill blir det inte för uppklätt. Men jag är så ful i byxor, med tanke på mina mastodontben. Å andra sidan, om jag hittar en top med tillräckligt djup urringning kanske jag lyckas få bort uppmärksamheten från benen. (Inte för att jag förväntar mig uppmärksamhet. Fast å andra sidan, kan man bli uppraggad på bussen så vet man aldrig...). Har jag jeans blir jag alltså inte för uppklädd, jag får ha urringning, men jag ser tjockare ut än i de andra alternativen.

2. Kjol och tristare överdel. Typ t-shirt och kjol. Problemet här är att jag kommer känna mig så borta. Jag har alltid urringning. Vad ska jag göra om jag inte har det? Vem är jag då? Existensiell kris! Dock ser jag smalare ut än i byxor.

3. Kjol och snygg överdel. Här får jag både urringning och lite avsmalning, men kommer säkerligen känna mig larvig och för uppklädd.

Ser ni vilka problem jag har? Vad ska jag satsa på? Snygg top med jeans och se tjockare ut, tristare t-shirt med kjol och ingen urringning men se smalare ut, eller för uppklädd men smalare och urringad?

Alltså, visste ni inte vad i-landsproblem var förut, så vet ni det säkerligen nu!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hmm... Det är bra känna sig fin när man går ut, oavsett vad man är klädd i. Och med fin menar jag inte "festfin" utan snygg. Ta det som du känner dig mest snygg i, mest bekväm i och mest DU i. Man måste inte vara klädd som alla andra heller. Fast det kan iofs vara rätt bekvämt.

2007-12-05 @ 21:39:09
Postat av: sofie

Jag tycker du ska alternativ 3 =) jag tänker också vara uppklädd! Då är vi iaf två som kommer vara det!=)

2007-12-06 @ 17:49:57
Postat av: lisa

ojoj, det är inte lätt det här alltså. jag tycker alternativ tre också! det är mest ellen, och ellen är ju som bekant ett trevligt fenomen! man får faktiskt vara uppklädd på juldagen.

det ska bli jätteroligt!

2007-12-12 @ 13:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback