Önskelista

När man får barn, så får man också presenter. Rätt ofta i alla fall. 99% av dessa presenter består av gosedjur. Om någon som läser denna blogg hade tänkt ge oss/bebisen en present, please - inga gosedjur! Helt värdo.

Dessutom undrar jag lite försynt varför man får presenter till barnet, det är ju mamman som har gjort allt jobb?! Så här kommer min privata önskelista. Ifall någon vill ge en "fy fan vad du är duktig som har skitit ut en soffgrupp/pinkat ut en vattenmelon"-present!

1. Skräpmat. Man är skithungrig när man ammar, man orkar inte laga mat och ärligt talat är iaf jag mest sugen på skräpmat. Ge mig presentkort på McDonalds and I'll love you forever.

2. Dvd-boxar! Kalla fötter, till exempel. Finns typ på cdon, till exempel.

3. Kläder, till mamman. Jag passar inte i små söta bodies eller små sparkdräkter. Däremot presentkort på HM vore inte helt fel.

4. Böcker, tidningar. Så jäkla kul är det inte att sitta fast i soffan och amma. Se även nr 2 på listan.

5. Massage. Om ni gör det själva eller pröjsar för att någon annan ska göra det gör detsamma. Men fy satan vad skönt med oljig massage som får en att känna sig mjuk och go och fräsch och inte slemmig, mjölksur och ont i alla muskler.

Så nu vet ni! Fast egentligen är jag glad bara vi slipper 43 små rosa plagg med rysch på. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: milimina

åh, o jag som hade tittat ut det mest rosa och ryschiga, helt oanvändbara plagget jag bara kunde hitta att ge som present ju!!
;)

2007-08-14 @ 12:37:43
Postat av: jänet.

What to give to Ellen: Check! (tryck ut lilla flickan nu ellen, just push!) ^^,

Postat av: Sonja

Haha, vilken grymt bra önskelista! Min skulle inte sett likadan ut dock. Läsa medan man ammar, vad är du för proffs-morsa? Jag klarar inte att göra nåt annat samtidigt som jag ammar, förutom att se tv :-)

2007-08-14 @ 13:39:00
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: Anonym

åååh... vem vill börja sitt barns liv med att få äcklig mcdonalds mat genom bröstmjölken???
och ååååh. klaga på vad man ska få för presenter.. jag kan nog inte tänka mig nåt löjligare. jo förresten, att jag råkade läsa skiten.

2007-08-14 @ 18:51:58
Postat av: lisa

alltså ellen, din första unge kommer bli bög för att du envisas med att klä honom i rosa och din andra unge kommer bli tjock för att du tänker äta en hamburgare medan du ammar. det enda löjliga här är folk som inte har något liv och därmed inget bättre för sig än att lägga näsan i blöt. var kommer alla muppar på internet från? vågat att vara anonym också.. *suck*

2007-08-14 @ 21:10:44
URL: http://lisamaria.blogg.se
Postat av: sandra

jag köper presenter till både mamman och bebisen, har till och med köpt till pappan också! tyckte själv när jag hade fått barn att JAG faktiskt förtjänade nånting jag också =)

2007-08-22 @ 15:00:04
URL: http://ollikk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback