Jag försöker att vara normal... jag försöker...

Jag försöker undvika att blogga, eftersom jag inser att jag bara kommer skriva om birth eller babies eller deliveries eller liknande. (Om jag skriver på engelska räknas det inte!) Men så måste jag skriva av mig också, men vem vill läsa om mina klagomål? P hör dem till leda, jag lovar att snart kan till och med Noah säga "förbannade molvärk" eller "kom ut då ungjävel".

Så jag försöker blogga om lite annat. Till exempel att snart börjar min franskakurs. Det ska bli roligt. Nyss målade N lite grönt på min armbåge. Det var mindre roligt. Han har en rosa my little pony som han vill måla på också..

gah! Det går inte! Jag måste få skriva av mig om det jag egentligen tänker på! Till exempel hur värdo min kropp är.

Varför bli kissnödig hela tiden när det är värsta projektet att gå ur sängen för att gå på toa?
Varför vara hungrig konstant, samtidigt som den ser till att jag har noll matlust?
Varför ha hosta när man är höggravid?
Och varför varför varför kan den inte bara ta och skicka ut barnet?

Visste ni att bara 3% av alla barn föds på sin bf-dag? Imorgon är min. Det innebär att jag i princip har gått över tiden redan nu, för varför skulle jag vara en av de 3% som föder då? Ingen bebis idag, statistiskt sett nästan omöjligt att få en imorgon = jag går på övertid.

Nu går jag och gråter lite.

Kommentarer
Postat av: lisa

keep it up, jag gillar att läsa om dina trevliga graviditetsupplevelser, det är samma som med förlossningsberättelser, man vill höra men ändå inte. skräckblandad förtjusning.. ;) och jag har ju träffat noah så jag anar att det är värt det trots allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback