Ibland skiter det sig...

Idag skulle jag åka och fika med andra örebroare som är på tjocken. Men ödet ville annorlunda, för när vi skulle åka ut från parkeringen märkte vi* att bilen gick konstigt. Et voilá: punktering! Skit! Och självklart hittade vi inte den där mojängen** man byter däck med.

Så det blev ingen fika. Och det blev ingen mathandling (kylskåp och frys var väldigt tomt). Så vi köpte pizza. Och så vilade vi lite hela familjen. Sen lånade P en bil från en kompis, och handlade mat och saker att byta till reservdäck med. Så nu är han och lämnar tillbaka bilen, och jag är väldigt nöjd med dagen ändå. För jag fick cocktailtomater! Det är så sjukt gott att det borde vara onyttigt***, synd bara att det är rätt dyrt. Cocktailtomater for the win! (Även om jag var rätt illamående efter festen hemma hos L när jag smällde i mig ett helt paket i deras kyl. Hoppas att de inte hade tänkt använda dem i maten... Nåja, det var åratal sen. By gonce!)

Så nu sitter jag här, och smyger åt mig cocktailtomater när N inte ser (ungen biter ju hål på dem och slänger undan dem sen). En helt ok dag med andra ord. Särskilt eftersom det inte ser helt svart ut på jobbfronten efter examen...



*ja, alltså, P märkte det. Jag skulle, om jag hade varit ensam, antagligen tänkt "vad konstigt" och sen kört vidare tills någon stoppat mig.

** Jag är inte korkad för att jag inte vet hur man byter däck. Eller vad sakerna man använder heter. Bara... lite. Dessutom bad P mig leta efter den där mojängen. Ha ha ha! Hur ska man hitta något man inte vet vad det är för något?

*** Allt gott är onyttigt. Eller har ni hört talas om nyttiga ostbågar? Nej, just det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback